|
|
|
|
|
Конфликтология
[ ] |
19.10.2008, 22:01 |
ЗМІСТ Переднє слово . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 Розділ 1. Предмет конфліктології як науки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 1.1. Предмет, метод, структура конфліктології . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 1.2. Основні поняття та категорії конфліктології. Зв’язок конфліктології з іншими науками . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1.3. Методи наукових досліджень у конфліктології. Функції конфліктології в суспільстві . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Розділ 2. Конфлікти в історії суспільної думки . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 2.1. Давні уявлення про конфліктність буття . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 2.2. Конфлікти в рамках соціополітичного виміру (кінець ХІХ — початок ХХ ст.) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 2.3. Теорії конфліктів (кінець ХХ — початок ХХІ ст.) . . . . . . . 27 2.4. Становлення конфліктології як науки в Україні та її розвиток на сучасному етапі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31 Розділ 3. Природа конфліктів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 3.1. Поняття, структурні елементи конфлікту . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 3.2. Класифікація конфліктів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 3.3. Межі конфлікту . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 Розділ 4. Причини конфліктів, їхні функції та профілактика . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 4.1. Особистісні причини виникнення конфліктів . . . . . . . . . . . . . . 46 4.2. Позитивні та негативні функції конфліктів у суспільстві . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 4.3. Поведінка людей у конфлікті . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 4.4. Профілактика конфліктів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 4.5. Управління поведінкою особистості з метою попередження конфліктів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 Розділ 5. Міжособистісні, внутрішньогрупові конфлікти та їхні першопричини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 5.1. Міжособистісні конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 5.2. Міжособистісні методи (стилі) поведінки в конфлікті за К. Томасом і Р. Кілменом . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 5.3. Концепція Георга Зіммеля про внутрішньогрупові конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 5.4. Внутрішньогрупові конфлікти (Л. Козер, К. Левін, М. Дойч) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 5.5. Міжгрупові конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 5.6. Психологія конфлікту . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 5.7. Фрейдівський підхід до внутрішньоособистісного конфлікту . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 Розділ 6. Види конфліктів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 6.1. Рольові конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 6.2. Політичні конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 6.3. Соціальні конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 6.4. Сімейні конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 6.5. Міжетнічні конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 6.6. Міжконфесійні конфлікти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Розділ 7. Влада й конфлікти в організації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 7.1. Влада як соціальний інститут та інструмент управління . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 7.2. Влада як ресурс керівника . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 7.3. Корупція — фактор конфліктності влади й народу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 7.4. Соціально-психологічний клімат у колективі (організації) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 Розділ 8. Розв’язання, управління та попередження конфліктів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 8.1. Психодіагностика та прогнозування конфліктів . . . . . . . 122 8.2. Посередник у системі розв’язання конфлікту. Пропозиції щодо регламентації поведінки конфліктуючих сторін і посередника . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 8.3. Методи управління конфліктами . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 8.4. Проблеми стимулювання як чинник профілактики конфліктних ситуацій та утвердження демократичних засад управління . . . . . 133 8.5. Переговори — універсальний метод розв’язання конфліктів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 8.6. Медіація та її роль у розв’язанні проблемних ситуацій. Стадії медіації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 8.7. Урахування в колективі гендерних і вікових відмінностей як чинник запобігання конфліктам . . . . . . . 141 8.8. Тест “Уникнення конфлікту” (для самоконтролю) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 Розділ 9. Управлінська діяльність і конфліктогени . . . . . . . . . . 146 9.1. Керівник, управлінець і конфлікт . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 9.2. Управлінський цикл. Індивідуальний стиль управління — основні якісні характеристики . . . . . . . . . . . . 152 9.3. Імідж управлінця (державного службовця) — критерій його відповідності або невідповідності посадовому призначенню . . . . . . . . . . 155 9.4. Типологія конфліктних особистостей. Як поводитися з конфліктною особистістю? Що очікують підлеглі від керівника? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 9.5. Правила, які повинні стати нормою життя державних службовців, управлінців будь-якого рівня . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 9.6. Тест “Ваш стиль управління” (для самоконтролю) . . . . 166 Розділ 10. Стрес і стресори як наслідок конфліктності в управлінській діяльності . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 10.1. Стрес і чинники, що його стимулюють . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 10.2. Перша допомога в гострій стресовій ситуації . . . . . . . . . . . 173 10.3. Рекомендації Г. Сельє щодо стресів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 10.4. Тест “Визначення ступеня схильності до стресу” (для самоконтролю) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 Розділ 11. Ділове спілкування. Поради управлінцю щодо безконфліктного спілкування . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 11.1. Мудрість спілкування . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 11.2. Поради управлінцю в процесі спілкування . . . . . . . . . . . . . . . 183 11.3. Правила ведення діалогу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186 11.4. Виступ перед негативно налаштованою аудиторією . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 11.5. Переконання як чинник майстерності управлінця . . . . . 194 11.6. Тест “Чи вмієте ви вести ділову бесіду?” (для самоконтролю) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195 Післяслово . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 Тексти . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 1. Світоглядні основи української національної ідеї і сьогодення . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 2. Дещо про концепцію ідеологічного виховання в Україні (для формування громадянських оцінок управлінця) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 3. Державна мова в системі управлінської культури (практичні поради для управлінців) . . . . . . . . . . . 210 4. Конфліктність буття та сучасні проблеми утвердження нових реалій . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211 5. Духовна криза особистості: проблеми поєднання світського і духовного (для роздумів) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218 6. Розум як фактор конфліктності та безконфліктності . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221 7. Бюрократія як феномен конфліктності та порядку в суспільстві . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 8. Бізнес і політика — конфліктність взаємин . . . . . . . . . . . . . . . 231 9. Конфлікт у системі відносин “жінка та суспільство” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 10. Конфлікт і проблеми життєвої кризи особистості в перехідні періоди розвитку суспільств: психолого-політичний аналіз українського соціуму . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237 11. Формування елітарної особистості- управлінця в процесі здійснення адміністративної реформи в Україні . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248 12. Людина й проблеми управління власним і суспільним буттям (психологічні роздуми автора в ремарках) . . . . . . . . . . . . . . . . 254 13. Бажано знати кожному, щоб не бути у внутрішньоособистісному конфлікті . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 14. Стислі нотатки із книги китайського мудреця ІV ст. до н. е. Лао Дзи “Дао де Цзин” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264 15. Афоризми для управлінців . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267 Тести-питальники для практичного контролю та виявлення конфліктного стану . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 274 Культура ділового спілкування. Тренінг “Техніка ділового спілкування” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293 Тематика контрольних, курсових, дипломних та магістерських робіт. Проблемні питання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313 Глосарій . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318 Додатки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 338
|
Категория: Книги | Добавил: ukraine-zbs52 |
Просмотров: 746 | Загрузок: 13 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
|
|
|
| |
Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 | |